Wat een gezellige familievakantie moest worden, loopt uit op een drama.
Winterzon : literaire thriller
Linda van Rijn
Baarn: Uitgeverij Marmer, 2017
217 p.
9789460683824 (paperback)

Herman en Ineke nodigen hun kinderen met aanhang uit om hun veertigjarig huwelijksfeest op Curaçao te vieren. Hun schoondochter Amber gaat op een avond uit met dochter Sophie. Maar als Amber naar huis wil, is Sophie spoorloos. De volgende morgen vindt Amber haar, maar Sophie kan zich niks meer herinneren. Wel wordt ze bedreigd door iemand die haar tas wil hebben. En die tas is spoorloos. Wat een gezellige vakantie had moeten worden, is voor Amber een aaneenschakeling van spanning. Aan het einde van de vakantie blijkt het gevaar helemaal niet voorbij te zijn. In deze thriller verloopt een vakantie niet zoals verwacht. Amber heeft een afstandelijke verhouding met haar schoonfamilie maar ze lijkt wel de enig normale persoon. Sommige familieleden denken wel heel erg simpel. Het verhaal is spannend, een echte aanrader voor de vakantiekoffer.

Over Linda van Rijn

Linda van Rijn is een schrijverspseudoniem van Mariëtte Middelbeek, die onder die schuilnaam sinds 2011 boeken uitbrengt. Middelbeek onthulde pas na elf jaar, in april 2022, dat Van Rijn haar alter ego is. Tot de onthulling was het niet bekend dat Van Rijn een pseudoniem van een andere schrijfster was.

Van Rijn behoort tot een van de bestverkochte Nederlandse thrillerauteurs, in 2021 behaalde ze met haar verkoopresultaten de tweede plaats.

Historie

Sinds 2011 worden er boeken in het thrillergenre uitgebracht onder de naam "Linda van Rijn" bij boekenuitgeverij Uitgeverij Marmer, deze boeken spelen zich vaak af op vakantiebestemmingen in binnen- en buitenland. Van Rijn maakte haar schrijversdebuut met het boek Last minute dat in april 2011 verscheen. In juni 2012 wist Van Rijn met haar boek Blue Curaçao voor het eerst De Bestseller 60 van bestverkochte boeken in Nederland te behalen.

Hierop volgend b…Lees verder op Wikipedia